Nieuwe leerling

Een basisschool zoeken is een leuke, nieuwe en belangrijke aangelegenheid. U gaat op zoek naar een geschikte basisschool voor uw kind(eren).  U wilt het beste voor uw kind en wij begrijpen dat als geen ander. In het kennismakingsgesprek vertellen wij u over onze school en kunt u uw vragen stellen. Uiteraard zijn kinderen ook van harte welkom bij het kennismakingsgesprek.

Wat kunt u verwachten van een kennismakingsgesprek:

• U krijgt tijdens het gesprek een informatiepakket. Op uw verzoek kunnen we dit pakket ook vooraf aan u toesturen;
  • In het gesprek geeft de directeur informatie over de school, wordt het informatiepakket toegelicht en kunt u (of uw kind)  uiteraard vragen stellen;
  • Aansluitend maken we een ronde door de school en lopen even bij de klassen naar binnen. Zo krijgt u het beste een indruk van de sfeer en werkwijze op de school. Het is altijd prachtig om te zien hoe driejarigen zich tijdens de rondleiding al snel thuis voelen op onze school. Soms willen ze niet meer mee naar huis!
  • Meestal duurt de kennismaking een uur.

Als u beslist om uw kind op de J.v.d. Hoevenschool in te schrijven, dan kunt u het inschrijfformulier uit het informatiepakket invullen en naar school sturen of langsbrengen.

• Na aanmelding wordt uw kind ingeschreven en ontvangt u de nieuwsbrieven en schoolberichten;
  • Voordat uw kind naar school gaat zijn er vijf  ‘wenmomenten' mogelijk. Vaak nemen ouders vooraf even contact met school op, maar wij zullen dat ook doen.

Nieuw in het dorp

Komt u nieuw in het dorp en heeft u schoolgaande kinderen, dan kunt u bij ons altijd terecht voor een eerste kennismaking. U kunt uw kind natuurlijk meenemen. Voor hem of haar is het net zo belangrijk om de eventueel nieuwe school te verkennen.
Als u uw kind wil inschrijven, nemen wij contact op met de vorige school om de overschrijving te regelen. We overleggen met de vorige school om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. De komst van een nieuwe leerling in de groep wordt door ons altijd zorgvuldig begeleid.

Kennismaken

We nodigen u uit om een afspraak te maken. U kunt bellen met 0575-492852 of het contactformulier op de website invullen.